אוכלים בריא: מאכלים שיסייעו בחיזוק המפרקים, וגם כאלה שלא

אוכלים בריא: מאכלים שיסייעו בחיזוק המפרקים, וגם כאלה שלא

ככל שאנו מתבגרים אנו מרגישים שהמפרקים שלנו נשחקים. במהלך החיים רבים יסבלו מדלקות עיניים, עייפות כרונית וכאבים בידיים וברגליים. בין היתר, מאמץ רב מידי יכול להוביל לדלקות במפרקים, בסחוסים ובשאר חלקי הגוף.

גם המאכלים שאנו אוכלים בשילוב אורח חיים מערבי שכולל מוצרי מזון מעובד שמכילים סוכרים ברמה גבוהה – אינם תורמים לבריאות שלנו ואף גורמים לנסיגת סידן, דלקות, כאבים ועייפות. לכן חשוב לדעת איזה מאכלים מסייעים בחיזוק המפרקים, ואיזה לא.

תוספי תזונה

אם תשלבו בתזונה שלכם תוספים, משמע ויטמינים ומרכיבים חיוניים לגוף, תוכלו לחזק את המפרקים. מגנזיום וסידן יכולים לסייע בחיזוק השלד ושמירה על הסידן בעצמות ואפשר לשלב את תוסף התזונה קולגן פלוס אסנשיאל, הלוא הוא אבקה שיכולה להחזיר חלבונים לגוף ולחזק אותו. האבקה מונעת כאבי מפרקים, עוצרת בריחת סידן, משקמת סחוסים ומחזקת רצועות וגידים. שילוב תוספי תזונה נכונים עם תזונה נכונה יחזקו את הגידים והסחוסים וישפרו את מצב הבריאות ואת הערנות.

אז מה כדאי לאכול? הנה הרשימה:

דגים

דגים הם מקור נפלא לאומגה 3 והם מכילים נוגדי דלקות וחלבון שדרוש לבניית שרירים וחיזוק הגוף. מומלץ לבחור דגים שחיים במים קרים. בחרו דגים כמו בורי, סלמון, פורל, הרינג וטונה שנחשבים מלאים באומגה 3 ומכילים חומצות אנטי דלקתיות.

ירקות ירוקים

בחרו ירקות ירוקים, בעיקר אנטי דלקתיים כמו כרוב, ברוקולי, קייל, תרד ופטרוזיליה. ירקות ירוקים מלאים בוויטמינים כמו ויטמין K ו C שמסייעים למנוע דלקות וכאבי מפרקים. אם יש כאב במפרקים או דלקת באחד מאיברי הגוף מומלץ לא רק לאכול כרוב ירוק, אלא גם להניח אותו על המקום הכואב כדי לשכך כאבים. נקו רעלים באמצעות אכילת סלרי.

אם תרבו בצריכת שום, כרישה ובצל תוכלו למנוע ולעקב התפתחות דלקות בגוף. מאכלים כאלה מכילים אדיסולפין ודיאליל שפועלים נגד פגיעה בסחוס.

אגוזים

אגוזים הם טעימים ומוסיפים למאכלים את ה"קיק" הדרוש להוספת טעם ועניין. אכלו כף אחת של אגוזים ביום ואל תפריזו אם אתם שומרים על המשקל. פקאנים, פיסטוקים אגוזי מלך וצנוברים הם אגוזים מלאים בסידן, חלבון, מגנזיום וויטמינים. צרכו אותם כשהם קלויים וטריים.

אוכלים בריא: מאכלים שיסייעו בחיזוק המפרקים, וגם כאלה שלא

פירות

אננס שמכיל ברומלין, פירות יער שמכילים לאנתוציאנין אנטי דלקתי, תפוז שמכיל ויטמין C ומסייע במניעת דלקות ושמירה על הסחוס: פירות כאלה, החל מדובדבנים ותותים עד תפוזים , יספקו את ההגנה הדרושה לגוף.

כורכום

כולם מדברים על תבלין הכורכום שנחשב מנוגדי החמצון החזקים והטובים שיש. כיום אפשר לתבל כל מאכל בעל ניחוח מזרחי בתבלין הכתום הזה ולהנות מהסגולות שלו כמו הפחתת כאבים ודלקות וחיזוק המערכת החיסונית של הגוף.

אז מה לא כדאי לאכול?

הרגלי אכילה לא מודעים או לא מתאימים יכולים להגביר דלקות ומחלות, לכן חשוב לוותר על מזון מעובד ומזון מהיר שיש בו מרכיבים שגורמים להשמנה, תגובות אלרגיות, כאבים, עייפות ומצב רוח רע. מוצרי מזון מעובד יגרמו ללחץ דם גבוה, לכולסטרול גבוה והשמנה. נסו להימנע מאכילת מאכלים כמו תפוחי אדמה, חצילים ועגבניות. הוציאו מהתפריט בשר אדום שמעורר דלקות. החליפו קמח לבן וסוכר לבן בקמחים של דגנים מלאים ובדבש שאינו מעובד.

נסו להפחית אכילה של פירות ים, איברים פנימיים, ביצים, חלב וגבינות. המנעו מאוכל שמגיע מקופסאות שימורים ונקניקים מעובדים ומאכלים שיש בהם חומרים טעם וחומרים רעילים שידועים בשם ניטרוזמינים. כך תוכלו לשמור על הגוף ועל הבריאות.

 

**המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

מקורות:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4295410,00.html

https://did.li/yhYYH

המאמרים שלנו