האם מסעדות צריכות שירות ניתוב שיחות?

האם מסעדות צריכות שירות ניתוב שיחות?

מסעדות משתמשות כיום בטכנולוגיה, במגוון רחב של דרכים. כידוע, גם עולם התקשורת עבר מחשוב ניכר לאורך השנים והוא מציע כיום אפשרויות מתוחכמות רבות. אחת הידועות שבהן, היא האפשרות לניתוב שיחות מתקדם. האם יכולת כזו דרושה למסעדות? ומה הן התועלות שגלומות בכך?

IVR – מענה אוטומטי ומתוחכם

IVR או Interactive Voice Response הוא מנגנון ממוחשב, של מענה אוטומטי לשיחות נכנסות לעסק. המילה Interactive בביטוי זה, מרמזת על כך שיש לו גם יכולות לאינטראקציה מתוחכמת עם המתקשרים. עוד נרחיב על כך בהמשך. באמצעות שירות חכם ושימושי כזה, ניתן לספק מענה מיידי לכל לקוח אשר מתקשר לעסק. במסגרת מענה זה, ניתן לבצע דברים רבים, אשר לכל אחד מהם תועלות עסקיות מיוחדות משלו. IVR מגיע בדרך כלל, כתכונה במסגרת מערכת מרכזיה.

ניתוב שיחות מתקדם

היכולת הבסיסית של מערכת כזו, היא מענה לשיחות נכנסות ללא צורך בעובד שיעשה זאת וניתוב השיחות. מסעדות הן מסוג העסקים, אשר מבוססים במידה רבה במיוחד על לקוחות מזדמנים. לכן, חשוב עבורן במיוחד, להפוך כל לקוח שפונה למסעדה ללקוח קבוע. משמע, גם לספק לו מענה מיידי טוב לסיבת התקשרותו וגם להשאיר רושם חיובי בכלל, שיעודד אותו להיות לקוח חוזר. בסך הכול, מסעדות מטפלות בהיקף שיחות נכנסות לא קטן וחשוב שיינתן לכך מענה הולם. מה גם, שהיקף השיחות בכל זמן עשוי להשתנות מאוד וחשוב שהשרות שיקבלו הלקוחות, לא ייפגע עקב כך. הניתוב עשוי להיות לסניפים שונים ברשת מסעדות ולשלוחות שונות בכל מסעדה. הוא עשוי לקחת בחשבון גם היבטים כגון שעות פעילות של המסעדה. ישנה גם אפשרות של המתנה לכמה שלוחות מתאימות וחיבור הלקוח לראשונה שתתפנה. צורתו הפשוטה והמוכרת ביותר של הניתוב האוטומטי, היא בפורמט של "ל.. הקש.. ".

האם מסעדות צריכות שירות ניתוב שיחות?

מתן מידע

המערכת יכולה לתת ללקוח מידע מסוגים שונים, לפי החלטתכם. למשל על שעות הפתיחה של המסעדה. ניתן לעשות זאת כמידע שיושמע אוטומטית בזמן המתנה או בהתאם לבחירת הלקוח. המידע שמושמע, יכול גם לקחת בחשבון שעות וימי פתיחה. כמובן, אם יש לכם צליל המתנה מיוחד משלכם, תוכלו לבחור להשמיע אותו.

קבלת מידע

מנגנון IVR מסוגל לא רק לספק מידע, אלא גם לאסוף מהלקוח המתקשר מידע מסוגים שונים. הקשות הלקוח על מקשי טלפון שונים, יכולות לשמש כאמצעי לבחירה מבין אפשרויות שונות. ניתן לבקש פרטים מזהים ועוד. בתגובה לכך, אפשר לשנות את האינטראקציה שהמערכת תבצע. למשל, להתאים ללקוח הספציפי שמתקשר, את התפריטים שמושמעים ושמותאמים לו בצורה המיטבית.

זיהוי מתקשר

מערכות IVR מסוגלות לזהות לקוח שהתקשר בעבר, לפי מספר הטלפון. ניתן לבצע פעולות שונות תודות לכך. למשל, להציג בפני נציג השרות מידע על הלקוח. כך גם נחסכים זמן יקר וטרחה, הן מהלקוח והן מהעסק, למשל עבור תיאום משלוח לכתובת הלקוח.

התועלת העסקית

כל עסק צריך להחליט עבור עצמו, האם ובאיזו מידה מערכת כזו תתרום לו. עסקים תמיד שונים זה מזה באופנים מסוימים ולכן, גם לגבי מסעדות, זו החלטה עסקית אינדיבידואלית. ככלל, חשוב לזכור שמדובר במערכות פופולאריות מאוד, עובדה שמעידה על חשיבותן העסקית הרבה. בנוסף, קחו בחשבון שמעבר להיבטים הטכניים לכאורה שפירטנו, יש כאן לא מעט תועלות עסקיות כלליות. באמצעות שימוש חכם במערכות מסוג זה, אתם יכולים לשפר את השרות ללקוחות, לחסוך לעצמכם משאבים רבים, לשפר את התדמית ועוד.

לסיכום

שירות ניתוב שיחות עשוי לסייע מאוד לעסקים מסוגים שונים, כולל מסעדות.

המאמרים שלנו

המגזין

חלק חשוב מהחוויה: מה אוכלים בצרפת?

חשבתם על טיול לצרפת? ודאי דמיינתם את עצמכם מטיילים לאורך שאנז אליזה, מביטים במגדל אייפל המרהיב, נהנים מהאווירה הרומנטית וחושפים את עצמכם למאפים וקינוחים צרפתיים

לקריאה>>