זה יכול להיגמר באסון – היערכות ואחריות של בעלי המסעדות לפעולות מצילות חיים נגד אלרגיה

זה יכול להיגמר באסון – היערכות ואחריות של בעלי המסעדות לפעולות מצילות חיים נגד אלרגיה

בילוי במסעדה הוא אירוע משמח, אף אחד לא מצפה לסיים אותו במצוקה רפואית או חלילה באסון של ממש. בשביל קבוצה גדולה באוכלוסייה, האפשרות הזו היא קרובה ומסוכנת ומאיימת עליהם בכל ביקור כלשהו במסעדה. תגובות אלרגיות יכולות להיות מסוכנות ואפילו להוביל למוות. מה גורם לזה? כיצד ניתן להיערך במסעדה כדי להתמודד עם העניין? מה סועדים אשר אלרגיים לחומרים מסוימים יכולים לעשות? על כל אלו ועוד נענה במאמר הבא.

אלרגיה למזון – האם זו מחלה?

אלרגיה היא לא מחלה במובן השגרתי של המילה. זוהי בעיה של מערכת החיסון אשר נכנסת לפעולה כאשר היא באה במגע עם חומרים מסוימים. התגובה היא קשה וחריפה ויכולה להוביל אפילו למוות. קיימים מספר מיני מזונות וחומרים אשר מאד נפוצים בתור מעוררי אלרגיה. בהם נכללים: בוטנים, סומסום, סויה, חלב על כל מוצריו, טחינה ועוד רבים אחרים. כאשר אדם אלרגי נחשף לחומר אשר גורם לו את האלרגיה, הוא מגיב בצורה קיצונית. יש רמות שונות של אלרגיה ורמות שונות של תגובה. קיימות רגישויות כה גבוהות לאלרגיה, עד שכמות ממש מזערית, ממש פירור קטן, יכול לעורר תגובה אלרגית מסוכנת אשר תוביל אפילו למוות. בוטנים למשל יכולים להיות מסוכנים למי שאלרגי אליהם אפילו בכמות מזערית ממש.

כיצד נזהה אלרגיה?

התגובה האנפילקטית, שזה השם המקצועי לתגובה אלרגית, תתרחש עד כמה דקות לאחר אכילת הרכיב אליו קיימת הרגישות. התסמינים בהם נוכל להבחין יכללו פריחה, התגרדות, נפיחויות, הקאה קשיים בנשימה וירידה משמעותית בלחץ הדם. סועד במסעדה אשר מראה את הסימנים הללו צריך לעורר באופן מידי את חשדכם שמדובר באלרגיה. לרוב, החברים או המשפחה שאיתו יכירו את הרגישות שלו ויעזרו לכם לזהות את המצב. למרות זאת, אין להסתמך על כך משני טעמים. ראשית, אנשים יכולים לסעוד לעיתים עם מי שלא מכיר אותם לאורך שנים, למשל עמית לעבודה. שנית, אנשים אלרגיים נמנעים ממזונות להם הם אלרגיים ומשום כך, יכול להיות שאפילו חברים שלהם לא יהיו מודעים לאלרגיה כי פשוט מעולם לא נתקלו בה.

 

זה יכול להיגמר באסון - היערכות ואחריות של בעלי המסעדות לפעולות מצילות חיים נגד אלרגיה

תגובה וטיפול ראשוני

הסכנה באלרגיה היא חסימה של נתיבי האוויר וחנק. במקרה של תגובה אלרגית במסעדה דווחו מיד למוקד 101 – מגן דוד אדום. שימרו על דרכי הנשימה תוך שאתם מסירים כל מכשול מהם. הטו את הראש מעט אחורה בעדינות כך שהנשימה תהיה קלה יותר. למי שמיומן בעזרה ראשונה – שיקלו הכנסת נתיב אוויר. השיגו באופן מידי מזרק אפיפן אשר נראה כמו עט או טוש והזריקו אותו.. הוא נוגד את התגובה האלרגית.

 

לסיום נציין שגם למסעדה וגם למי שאלרגי יש אחריות להיערך למקרים הללו. על המסעדה להחזיק מזרקי אפיפן בתוקף ולהדריך את כל הצוות בה לגבי תסמינים של אלרגיה, התגובה הרפואית הראויה ומיקום המזרק במסעדה. לסועדים אשר רגישים לחומרים כלשהם נמליץ לנהוג במשנה זהירות במסעדות ולהימנע, עם כל הצער בכך, ממנות שאתם לא יודעים מה יש בהן. לפעמים, ישנם רכיבים שאפילו המלצר או הטבח לא מכירים מכיוון שהם מתלווים אל רכיבים אחרים. בנוסף, דאגו להמצאות של מזרק אפיפן. מומלץ לענוד צמיד או שרשרת אשר מיידעים על מצבכם וכן על קיום מזרק האפיפן ועל השימוש בו.

המאמרים שלנו

האם מסעדות צריכות שירות ניתוב שיחות?
עסקים בעולם הקולינריה

האם מסעדות צריכות שירות ניתוב שיחות?

מסעדות משתמשות כיום בטכנולוגיה, במגוון רחב של דרכים. כידוע, גם עולם התקשורת עבר מחשוב ניכר לאורך השנים והוא מציע כיום אפשרויות מתוחכמות רבות. אחת הידועות

לקריאה>>